пʼятницю, 24 січня 2020 р.

"Я на сторожі коло їх поставлю Слово..." Т. Шевченко

   2018 - 2027 роки проголошений ООН Десятиріччям української мови. Колектив бібліотеки відгукнувся на цю подію, розробив та оформив документально-книжкову виставку-панораму "Я на сторожі коло їх поставлю Слово..." (Т. Шевченко)
   За влучним висловлюванням Олеся Гончара: "ХХ сторіччя принесло нашій мові й культурі високі злети і найскладніші випробування. Ми знали український Ренесанс 20-х, але ж потім знали й терор сталінського "великого перелому", коли українську мову в нещадні ті зими пакували в спецпереселенські вагони разом з тужливим воланням мільйонів людей, відірваних зі своїми сім'ями від рідної землі... Почули цю мову заполярне край-свіття, топили її в океанських баржах, заганяли слово Тарасове в тундру й тайгу..."
О місячне сяйво і спів солов'я,
Півонії, мальви, жоржини!
Моря бриліантів, це - мова моя,
Це - мова моєї Вкраїни.
                                                      В. Сосюра
І журлива вона, й піднесена,
тільки фальш для неї чужа.
В ній душа Шевченкова й Лесина,
і Франкова у ній душа.
                                                     (Д. Білоус)
Мово рідна, світи в ріднім домі,
крізь зболений час і духовні руїни
вертайсь, рідна мово,
у серце народу!
У душу Вкраїни...
                                         (А. Демиденко)
Слова, слова... Вони в собі всі різні:
Тривожні й тихі, радісні й сумні;
Є терпеливі, є жорстокі і грізні,
Лукаві й чесні, мудрі і смішні.
                                                         (М. Ткач)
...Не одцурайтесь моєї мови,
Ні в тихі дні, ні в дні громові,
Ні в дні підступно мовчазні, 
Коли стоїш на крутизні...
                                      (М. Шевченко)
Буду я навчатись мови-блискавиці
В клекоті гарячім кованої криці,
В корневищі пружному ниви колоскової,
В леготі шовковому пісні колискової...
                                       (А. Малишко)  
Мово рідна, квітуй і шануйся,
Любов'ю воздай всім народам і мовам.
З тобою я плачу, з тобою сміюся,
О ріднеє слово...
                                                         (А. Демиденко)

Шановні наші користувачі, любіть, вивчайте, шануйте рідну мову і нехай наша виставка допоможе Вам в цьому!

Ти велична і проста,
ти стара і вічно нова.
Ти могутня, рідна мова!
Мова - пісня колискова,
Мова - матері уста.
                                             (І Багряний)



Немає коментарів:

Дописати коментар