понеділок, 17 травня 2021 р.

"Україно моя,вишиванка..." (Григорій Булах) До дня вишиванки! 20.05.2021


Фрагмент постійнодіючої виставки в бібліотеці "Витоки"
 
"Вишиванка - символ здоров'я,краси, щасливої долі, родової пам'яті, порядності, чесності, любові,святковості; оберіг. На вишиванках застосовувались традиційні символічні орнаменти: геометричні (вважаються найдавнішими), рослинні, зооморфні (тваринні). Іноді типи орнаментальних форм поєднувалися 

Народ ставився до вишиванок як до святині. Вишиванки передавалися з покоління в покоління, з роду в рід, береглися як реліквії.

 

Сорочка-вишиванка оспівана, зображена в різноманітних жанрах народної творчості.Вона є символом українця загалом і України зокрема, проте в ХХ ст. престиж вишиванки як одягу занепав під згубними впливами шовіністично космополітичних, комуно - фашистських екстремістських та інших тенденцій."

                                                                                     М. Дмитренко

Україно моя вишиванко
Ти мій біль, моя мука і доля;
Я без тебе як день без світанку,
Я без тебе, як жайвір без поля

Вишиванко моя вишиванко
Смерекова вишнева жага,
Ти далеких Карпат полонянка,
Ти Дніпра мов хвиля жива;
Я по світу іду в вишиванці
Аж дивуються ген журавлі,
Хай встрічають в веселій багрянці
Україна іде по землі.

Україно моя вишиванко
Ти тернова моя голубінь,
Хай святиться навік світлий ранок
І серпневого дня височінь
Григорій Булах

Немає коментарів:

Дописати коментар